מקלחת מלכותית

E.

כשראינו מרחוק את המבצר המתנוסס מעל העיירה "ראס", לא יכולנו לתאר לעצמינו ששעתיים אחרי כן, נשב מקולחים בסלון מפואר עם הבעלים של אותו מבצר.

הגענו לפאתי הכפר וכמו במקרים אחרים, קידמו את פנינו קריאות שלום מכל עבר. התלבטנו האם לגשת לשוק לקניות או קודם לעלות למבצר, ולבסוף החלטנו להקדים את סיפוק הסקרנות לסיפוק הצרכים. החלטה זו התבררה מאוחר יותר, כאחת המוצלחות באותו היום.

עברנו ברחובות צרים והצצנו דרך פתחי הבתים לתוך חיי היום יום של התושבים. אחר כמה דקות של הליכה, הגענו לפתח המבצר ושאלנו את אחד הנערים שעמד שם האם אפשר להכנס עם הגמל. השער היה מעוטר בדמויות רכובות על סוסים ושלושתינו עברנו דרכו ודרך שער פנימי נוסף. הגענו לרחבה מוקפת מבנה מרשים עם קשתות ואיתורים והנחנו לפושקר לשתות מאחת השקתות הממוקמות בקצה הרחבה. מאחד הפתחים הופיע איש שאמר לנו לחכות וכעבור מספר דקות חזר בלווית אדם נוסף. האחרון התחיל לספר לנו באנגלית טובה שהמבצר נבנה במאה ה- 16 לספירה על ידי שליט הראג'פוטים. עלינו בליוויו למרפסת שחולשת על העיר הענייה והמרחבים סביבה וקיבלנו צ'אי חם מדי בחור שהסתבר מאוחר יותר שמשמש כמשרת במבצר.

בתוך המבנה ניגלו לענינו חדר קבלת אורחים מפואר וחדרי שינה שלא היו מביישים אף מלון יוקרה. בחדר האורחים היה תלוי לוח עץ ועליו מצויר עץ שורשים משפחתי עם שמות בהינדית. מארחינו הסביר שזהו העץ המשפחתי שלו. בראש העץ כתוב שמו של המלך שבנה את המבצר והארמון והאחרונים להכתב בעץ, – דור 21 מאז אותו המלך הם האדם שעמד מולינו ואחיו שחיים כיום במבצר.

חדרי השינה שראינו משמשים כיום כמלון לתיירים עשירים שמגיעים לאזור בכדי לעשות טיולי סוסים שבעלי המבצר מארגנים. הסברנו לו בנימוס שאנחנו לא מהסוג הזה של תיירים ולכן לא נשאר ללון, אך נשמח מאוד למקלחת, אחרי 5 ימים ללא אחת כזאת. המארח לא הסכים לקבל שום תמורה בעבור המקלחת ובזמן שהתקלחנו שלח את משרתו לקנות לנו מים מינרלים.

לאחר שיצאנו מהמקלחת המפנקת והמרעננת, ישבנו עם מארחנו בסלון המפואר כשמשרתיו יושבים בסמוך על הרצפה. הוא הראה לנו את אוסף הספרים שלו, סיפר על משפחתו ושאל על החיים בישראל. לאחר מכן אמר שהאוכל מוכן והזמין אותנו להצטרף. החלטנו שקיבלנו מספיק ליום אחד ובכדי שנוכל להמשיך להתארח בבתי הכפריים, לישון בחוץ ולבשל במדורות החלטנו שצריך לשים סוף לפינוקים. סרבנו בנימוס (ובקושי רב) להזמנה, ניפרדנו לשלום והלכנו לקניות בשוק בלווית משרתו של צאצא, דור עשרים ואחת למלך הראג'פטים.

צופית מובילה את פושקר לעבר העיירה RAS וברקע המבצר והארמון.

פוסט זה פורסם בקטגוריה הודו, ראג\'אסטן עם גמל. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מקלחת מלכותית

1. דיתה הגיב:

אמהות הן כנראה זן משונה, ונראה שאני לא יוצאת דופן. אם כך, הרי אני זקוקה להסבר מפורט וקל על כרונולוגיה של ארועים. למשל איך חזר הגמל לחייכם לאחר שנמכר ב-XXX רופיס ומתי ביקרתם בארמון מעל לעיירה ראס? , הרי כתבה זו נכתבה בתאריך 26-12-06

2. אמהות הן אכן זן משונה, אך הפעם יכול להיות שיש צורך בהסבר נוסף לזה שכתוב בחלק – "אודות" שבבלוג. בחלק זה כתבתי-
    "אומנם את הגמל כבר מכרנו, אך החוויות מתועדות ועדיין טריות וקצב עדכון הבלוג תלוי בעיקר בקצב ההקלדה, בזמינות האינטרנט ובסבלנות שלי לבלות מול מחשב".
    הטיול עם הגמל, נמצא כבר הרבה מאחורינו כמרחק החוף הטרופי שאנחנו נמצאים בו מהמדבר הראג'אסטני. הכרונולוגיה של הארועים שכתובים בבלוג, תואמת את המציאות, אך מפגרת מאחוריה. סדר הקטעים מסודר לפי הא', ב' האנגלי כש-A ראשון.
    מקווה שהסברתי את עצמי טוב ושהסרתי דאגה מליבך.